Vad tycker era?
Lite nyfiken ang det här med duschningen före utställning och premiering…Vad tycker era hästar om det? Samarbetsvilliga eller ej?
Tvättade min Pant idag och han blev riktigt arg på mig….men nu verkar allt vara glömt och förlåtet ialf…

Allt som hade med vatten att göra var livsfarligt så länge man frågar Oddny.. Det går att spola ben och kropp men kommer du nära huvet så flyger hon, och bara för att du får duscha kroppen betyder det inte att det uppskattas :)
När Ebba lyckats övertala henne att det inte är så farligt oich att man till och med kan dricka det så var det inte så farligt längre men tyvärr har vi inte möjlighet att duscha dom varje dag för att upprätthålla detta =/
*Tillägger att vid försök har vi sprängt x-antal kedjor =S
//Mickan
Travare är ju vana vid duschning av hela kroppen, men alla är barn i början, dom vänjer sig! Tycker t.o.m. det är skönt!

Min ena hatade vatten i början, och speciellt om han inte var svettig. Men vi övade och övade och idag finns det inget han gilar mer än en skön dusch :D

Dusa valsar omrking lite när ja skall schamponera henne annars så står hon still.. Klipping står som ett ljus

Odena älskar å duscha, så mysigt =) Hon brukar doppa benen och huvudet i vattentunnan på somrarna när det är riktigt varmt.
.. Sippan tycker väl det är ok men inte mer, hon brukar stå och spänna sig men hon finner sig i att hon behöver duscha =)
mina har inget emot de :) Sköööööönt å bli schamponerad juu ;)

Har precis kommit hem från stallet. Ska också på utställning och har ägnat dagen åt att schamponera fem av damerna. Trodde att några skulle protestera men det hela gick lugnt till. Nu är det bara att hålla tummarna…
Haha, bada vad är det?! 
Hm hm, vet faktisk inte riktigt vad jag ska göra med mina två som ska på premiering på onsdag. Det regnar ju hela tiden!
Kan inte tänka mig stå och duscha dem i regnen, och det vore hopplöst också, har ju ingen hage som är helt torr, så de skulle väl gå och lägga sig i värstå lerhålet efteråt också.
Det är nu som jag önskar mig ett fint, stort stall!
Om det regnar i morgon också så får de väl gå skitiga på premieringen
Får väl borsta dem bara.