Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1156 ggr
orangeh
0

Samma namn?

Jag har ett russ sto född 1994 vid namn Skogsdala Bella (Far Ripadals Bylon Mor Skogsdala Katja) . 

1998 föddes ännu en Skogsdala Bella, med samma pappa men med Lojsta-Rebetta som mamma. 

Båda stona bor just nu i Hudiksvalls området och jag har länge funderat över hur det kommer sig att Bella och Bella får heta exakt likadant. 

Någon som vet mer om ämnet? Får russen heta lika som någon annan?

silarp
0

MEN så lustigt! Trodde inte det fick döpas till ett namn som redan finns (men det är klart, att bara för att man inte FÅR betyder ju det inte att det inte GÅR!) 
Dessa två verkar ju oxå ha samma pappa, och har samma "förnamn", - "stuterinamn" typ… då borde man kanske känna till det-när man döper nummer 2 alltså.., men det kanske finns någon särskild förklaring! Vore lite skojj att höra!
🤓

Tusen
1

Underligt! Fast jag har sett just detta tidigare. men egentligen skall russen ha unika namn.
Förklaringen till detta borde Liselott ha.

PernillaJ
1

Liselotte tog över som registrator från och med år 2000, så de här hästarna har hon inte registrerat. Ni får fråga förra registrator, eller hästarnas uppfödare?

MagganS-B
3

# 3 Jag vet att den ena av uppfödarna är död sen många år…..Nånstans borde ju finnas ett registreringsbevis i original, man fick ju lämna det när man ansökte om pass…..där står säkert vem som var registrator. Jag föreslår ett vänligt brev till Liselotte!