Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1090 ggr
juliapettersson
0

4:e aug Sundbyholm

Ska anmäla till min absolut första utställning nu, alltså är jag helt grön. På anmälningsblanketten står det "Ange medlemsförening", måste man vara medlem i något, och i så fall, vad? Räcker det inte med att den som visar hästen är medlem i någonting?

Och hur vet jag vilken klass jag anmäler till?

sofia-
0

Gå in på www.skogsbaggen.com och kolla utställning och sedan proppar. Gå in på grundpropparna för att kolla vilken klass du ska vara med i. För att få mer info och vart anmälan ska skickas gå in på mälarruss egna prop.

Hoppas det går bra ;)

juliapettersson
0

Det står att utställaren ska vara medlem i Russavelsföreningen. Jag är ägare på hästen, ej medlem, men tjejen som ska visa hästen är medlem, hur blir det då?

SigneK
0

Jag tror att utställaren = ägaren (eller fodervärden) så det är nog du som ska vara medlem….tror jag.

sofia-
0

Jag vet inte men tror att ägaren måste vara medlem. Det kostar ju inte så mycket att bli medlem och så får man russtidningen. Det är ju också lättare att få info om utställningar om man är medlem.

Men skynda dig att skicka anmälan så hästen får vara med

Norrveda
0

Kan avslöja att det nu är 90 st anmälda (inkl 23 hingstar till generalmönstringen) och då går inte anmälan ut förrän i morgon. Har blivit nedringd idag av de som inte hunnit anmäla än!

sofia-
0

Va roligt det kommer bli! Men kommer det finnas möjlighet att få hyra box. Det kommer ju finnas så mycket hästar man vill titta på ;)

entill
0

Normalt sett finns det sällan boxar att hyra på utställning. Det gäller även på denna utställning. Förhoppningsvis kan vi ordna boxar till en del hingstar, men till alla utställningshästarna är det omöjligt.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

juliapettersson
0

Pju, hoppas man lyckades anmäla nu då, krångligt för en gröngöling som mig! ;D

Tittut
0

Norrveda berättade just att det var 119 katalognummer. Inte illa va? Av dessa skulle jag tippa att det är ca 25 hingstar, så det är många även utan hingstarna.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

sofia-
0

Oj va många! Det ska bli riktigt roligt.

När ungefär brukar katalogerna komma ut?

Tittut
0

Hon jobbar med den nu, så den är i stort sett klar. Sedan är bara frågan om "någon" kan få ut listorna för allmän beskådan…

sofia-
0

Okej. Det skulle ju liksom vara kul att börja läsa igenom vilka hästar som ska vara med, och vilket nummer man själv har :)

entill
0

#11 Så fårt jag får listorna lägger jag ut dem på Skogsbaggen.

www.vikingponnycenter.se

Tittut
0

Tur vi har dig Agge! Går du att klona?

Teja-Bea
0

Jag tycker det ska bli kanonkul med så många hästar!!! Det var nog ganska länge sedan en utställning var så välfylld som denna! Det kommer bli en tuff dag med mååånga visningar! Men ooh va roligt det är!

Och Stuteri Teja kommer med en hel drööös med hästar!

Som det ser ut nu så kommer det endast att finnas tillgång till box för några av hingstarna.

Julia, hoppas du hann anmäla!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

juliapettersson
0

Spännande spännande, sitter jag och väntar på listorna i onödan, eller kommer de snart Agge?

Norrveda
0

Nu är äntligen katalogen klar efter flera nätters jobb och så fort Agge hinner finns den att se på hemsidan. 120 katalognummer blev det tillslut och det har varit mycket jobb med ofullständiga anmälningar! Har tillbringat flera sena nätter framför datan med bla de 6 senaste delarna av stamboken för att få till alla uppgifter rätt Räcka ut tungan.
I natt tänker jag sova, nej förresten måste beställa rosetterna också, annars blir ni nog inte glada.
Vi ses på Sundbyholm

entill
0

Ja, nu ligger katalogen ute på Mälar-Russ hemsida: www.skogsbaggen.com

Tyvärr kan vi inte erbjuda boxar till alla utställda hästar. Det fåtal boxar vi får tillgång till måste därför i första hand användas till hingstarna. Vill därför uppmana hingstägarna att meddela mig så snabbt som möjligt om ni vill ha box, därefter vet vi om även andra kan få plats. En liten avgift kommer att tas ut.

www.vikingponnycenter.se

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat träna lite inför nästkommande lördag nu Glad Såhär ser min lilla dam ut i dagsläget, några kommentarer? (Förutom att hon är hög i hull, det är vi medvetna om!) Ska man ha nosgrimma på tränset, måntro?

Odena
0

#19 De flesta visar utan nosgrimma :) Jag tycker hon är jättefin men jag är långt ifrån bra på att se hur ett riktigt fint russ skall se ut ;)

En bild på mitt russ--> www.gotlandsruss.se :)

sofia-
0

#19 Jag ska ha nosrem på mitt russ, det är för att vi tycker att hon är finare då ;) 

Jag har också börjat träna lite smått Glad

juliapettersson
0

#20, åh tack :)

ryttarn
0

Satt och läste katalogen…. Tejas Monljus är verkligen välrepresenterad med både Mor och avkommor i olika åldrar….

Ska bli hemskt roligt att se så mycket fina Russ….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

entill
0

#19 Hon ser rejäl ut.

Med eller utan nosgrimma är en ren modefrågaFundersam. Russägare brukar envisas med att visa utan. De vill inte dölja ett vackert huvud, men det kanske är bara vi russentusiaster som tycker att de har vackra huvuden. Vissa domare anser att russen skall ha långa huvudenFörvånad, och då är det nog bättre utan nosgrimma, så att huvudet ser så långt ut som möjligtSkrattande. Annars så har nosgrimman faktiskt en funktion om den är fäst i sidostyckerna, den lyfter bettet så att munnen inte ser så ledsen ut.

www.vikingponnycenter.se

juliapettersson
0

#24, rejäl, positivt eller negativt? Flört

Teja-Bea
0

#25 hon är inte alls för hög i hull! Jag tycker hon såg bra ut!

Om du tycker att hon är för hög i hull så är mina FETA! *skratt*

Teja-Bea
0

#23 jag har räknat till att 20st av deltagarna har anknytning till Teja! Antingen är Stuteri Teja uppfödare eller så är det barn eller barnbarn till Teja! Ska bli kanonkul att se!!

entill
0

#25 Definitivt positivt

www.vikingponnycenter.se

marda
0

jag ser då inte framemot att springa med min häst……

Teja-Bea
0

#29 jag kan nog visa din häst också om du vill! =) Vem är det du har med dig?

Colt
0

Har någon fått hem program?

entill
0

Det kommer inte att skickas ut något program. Det kommer att finnas på plats. Det går att ladda hem programmet från Mälar-Russ hemsida

www.vikingponnycenter.se

Colt
0

Okej, hur lång tid tror ni det är i mellan klass 4 för två åriga ston och klass 13 för valacker och ej godkända hingstar?  Skulle behöva åka hem och hämta och lämna häst i mellan….

marda
0

#30 Marianne

Mixie
0

#34 du e laaat ;)

//Mickan

entill
0

#33 Det är svårt att säga hur lång tid domarna komer att ta på sig. Normalt har jag för mig att man räknar 5 min per häst. Dessa domare är dock mycket rutinerade. Dina hästar kommer ju att dömas av olika domare. Det kanske blir tight att hinna hem emellan, och tänk om 2-åringen vinner, då måste hon vara kvar till unghästchampionatet och ev till BIS. Du kanske kan engagera några kompisar att hjälpa dig att hålla i hästar under dagen.

www.vikingponnycenter.se

Teja-Bea
0

#33 Linnéa Jag har lagt upp en preliminär ca-tisplan för alla klasser. Jag kan maila över den om du vill?

#34 Vilken klass går hon? Om du bara tar henne i ringen så kan jag säkert ta själva visningen! =)

Colt
0

#36 mjo, får ordna det på något sätt! Är ponnystallet bokat?
#37 Mejla gärna Bea!! :)

entill
0

Ponnystallet är fullt med hästar som kommer långt bort ifrån och kommer redan på fredagen och stannar till söndag.

www.vikingponnycenter.se

marda
0

#35 du får gärna göra det annars..

Mixie
0

#40 näää din häst e farlig!!

//Mickan