Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettsv-russavelsföreningen
Läst 1099 ggr
vasiria
0

Russavelsföreningens hemsida

jag saknar endel saker på russavelsföreningens nya hemsida. dels betäcknings statestik för alla hingstar, det saknas massa hingstar som har slutat betäcka av en eller annan anledning. dels fanns det förr en sida man kunde kolla alla diplomston de senaste åren. med bilder, det hittar jag inte på nya hemsidan heller. det fanns även en sida med elitstona. skulle även vara kul att se vilka hingstar och ston som fått förvärvningspris under årens lopp.

kanske är det jag som inte hittar så bra. någon som har tips på var man annars kan söka den här informationen?

vasiria
0

ah, nu hittade jag gamla pristagarna förvärvningspriserna!

entill
0

Nja, att få med alla uppgifter som funnits på tidigare hemsidor är nog näst intill ett omöjligt arbete. Det är nog meningen att nya diplom, ELIT och SUPERELITston komer att finnas på den nya sidan. Betäckningsstatistiken gäller bara de hingstar som är i avel, eller var i avel förra året. Annars står betäckningsstatestiken i Blå Boken. Diplom och ELIT-ston brukar publiceras i stamboken. I gamla nummer av Gotlandsrusset finns också en massa uppgifter och foton.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~