Annons:
Etikettallmänt
Läst 1168 ggr
Svartur
2/7/17, 3:21 PM

Större russ

Är nu i letandet efter ett större russ. Som blir minst 125 i manke. Men det är sååå svårt. Jag vill ju gärna köpa en 1åring och vara med så tidigt från början själv. Letar annars upp till 3års-åldern. 

Hittat ett russ som passar precis in på personlighet i det jag söker hos mitt framtida russ. Hon Blir 1 i april. Och mäter just nu 112 cm. Pannan 121cm och mamman 127. 

Är ju jättesvårt att säga hur stor denna lilla dam blir? Är 112cm stort eller litet för en 1åring. Och ungefär hur länge växer de och växer som mest?

Annons:
Tusen
2/10/17, 8:11 AM
#1

Ganska normalt. Vår hingstunge är c:a 112 cm och nybliven 1 åring. Båda hans föräldrar är 126 cm höga så vi räknar med att han kommer att hamna där någonstans som vuxen.

Tror att att du ska leta efter en 3 - åring om du är ute efter en speciell höjd på ditt russ då de kan växa väldigt olika mycket.  En ettåring blir i allmänhet 10 -15 cm högre som färdigvuxen men det finns inga klara svar på din fråga. Allt beror på individen och därför är det omöjligt att säga hur stor den blir. 
Vissa russ är färdigvuxna som 3 - åringar medans andra växer tills de är 8 år.

Linnea
2/19/17, 9:20 AM
#2

Min blev aldrig mätt som väldigt ung men när han var 3 år så var han redan 131 cm (ca 135 som vuxen).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: