Annons:
Etikettallmänt
Läst 935 ggr
MagganS-B
10/26/16, 11:32 AM

Öka russaveln! Kan det här hjälpa.....

Ni som är intresserade, skriv under och skicka in! Det här är viktigt både för ponnytravet och russaveln!

http://www.russkusk.se

Annons:
Linnea
10/26/16, 12:33 PM
#1

Samma sak borde göras i ridsporten..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

MagganS-B
10/26/16, 4:04 PM
#2

#1 Varför inte? Russ inom ridningen blev ju förstört när nya åldersgränser infördes…..lagom när barnet börjar klara av sitt russ och det blir bra resultat så får dom inte rida längre…..

Christensson
10/27/16, 8:09 AM
#3

Absolut - toppen idee -- gillar verkligen att det är en speciell licens när man är 26 år och äldre. Då kan man skriva propparna för varje enskilt lopp och kan ta diskussionen vem som ska möta vem vid det tillfället…….
Finns absolut inget som hindrar denna licens och självklart kommer det att öka russintresset och bereda plats för fler russ! Jag är för men jag förstår inte var/hur/om/varför jag ska rösta?? Eller skriva under motion?? Skicka? Är det typ namninsamling? Vem får rösta? Medlemmar? I vad?

Inna
10/27/16, 11:01 AM
#4

#3 Jag tror att det är tänkt att så många som möjligt skall skicka in motionen. Det är ju bara några i varje klubb som vill köra efter 25 och vi blir ju nedröstade i alla klubbar men kan vi visa att tillsammans är vi många kanske det hjälper att få en ändring. och att även dom som idag inte är medlemmar i ponnytravklubbar skickar in för att visa intresse för en rändring.

aze
10/28/16, 8:44 AM
#5

Så jag får signera trots att jag inte är medlem i någon ponnytravförening?

Inna
10/28/16, 10:43 AM
#6

#5 som jag fattat det! Ja!

Annons:
silarp
10/28/16, 11:15 AM
#7

tycker det borde gå efter harmoniskt ekipage eller om man vill vara mer specifik-vikter eller maxlängd isåfall… ryttarens ålder har ju inget med storlek på ponny att göra…många 13 och 14 åringar är betydligt mycket både större och tyngre än vad jag är….

Inna
10/28/16, 11:42 AM
#8

#7  Maxlängd och vikt finns i monté. Sitter man i sulky har det väl mindre betydelse.

MagganS-B
10/28/16, 4:14 PM
#9

Man måste vara medlem i någon ponnytravklubb!

Sen tror jag med tanke på vad #7 skriver……Det finns kuskar av alla storlekar inom både stortravet och ponnytravet, harmonierande eller inte…Det finns många storlekar på sulkys…..

Upp till toppen
Annons: