Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1080 ggr
sandra75
10/2/15, 10:29 AM

Godmorgon 20151002

Russet började rymma igen :p attans ponny - hon har fri tillgång på ensilage i hagen men ordspråket - gräset är grönare på andra sidan är tydligen alldeles för sant. jag har hittat henne på gräsmattan två dagar i rad - en gång är ingen gång …

Staketet i hagarna är av varierande kvalitee och det är skarvat här och där, om jag hade varit smart hade jag bytt ut all tråd och isolatorer och fått bort skarvar, men nu är man lite snål :p Så jag har fortsätt att "lappa". och därmed är elen i staketet sådär. och det utnyttjar ponnyn såklart. hon sträcker sig lite mellan tråden och sen lite till och sen bara "råkar" hon ramla ut.

Tur nog så går hon ingenstans utan gräsmattan duger finemang, och när man ska fånga henne så går hon till grinden.

Men lite tröttsamt är det och jag hotade flera gånger med att hon kommer bli helgens grillmat om hon inte passar sig.  Igår tog jag iallafall tag i saken, spärrade av de "småhagar/delarna" där jag misstänker att hon rymmer mest, satte upp en extra tråd emellan de andra och såg till att elen gick lite bättre fram i tråden. Imorse stog hon kvar i hagen så lite hjälpte det tydligen.

jag funderar på att sätta upp en "ståltråd" emellan de befintliga trådarna - en snabb och ekonomisk lösning för att få fram bra ström runt hagen utan att behöva byta ut allt.

Igår fick hon jobba lite, hon vaccinerades i början av veckan så hon har fått ta det lite lungt. Tömkörde och hon gick jättefint - kände nog på sig att det inte var någon bra idee att tjafsa ;) jobbade mycket med samlade galoppfattningar - jättejobbigt! och en hel del tramp. Finfin är hon! :D Ibland funderar jag på att byta ut henne mot en lite större ponny som hade passat mig lite bättre i storlek, men när hon går så fint som igår så får hon nog stanna kvar ett tag till.

I helgen ska vi riva taket på den gamla lösdriftshallen och bygga ut taket, spännande. Sambons bröder kommer och hjälper till och jag ska stå för markservicen.

Ha en trevlig helg!

Annons:
murkla
10/3/15, 10:09 AM
#1
Upp till toppen
Annons: