Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1219 ggr
sandra75
9/22/15, 8:18 AM

Godmorgon 20150922

Igår fick russet och hennes kompis på sig sina regntäcken, nu börjar det krypa under 10 grader på nätterna och det skulle börja regna under natten och regna hela dagen idag. Med tanke på att hon är klippt och ligghallen inte är iordning än så fick hon därmed inviga regntäcket för höstsäsongen. Fast vinterpälsen växer som ogräs och har redan kommit ut nån cm.

Vi var anmälda till en dressyrtävling LB:1 den 4:e oktober, men tyvärr hade jag bara satt in startavgiften och glömt att "köpa" en till endagslicens så jag blev automatiskt avanmäld :p får se om jag kommer iväg något mer för det känns som det är ganska ont om dressyrtävlingar som är relativt nära såhär på hösten. Får sikta in mig på hubertusjakterna istället ;)

Annons:
silarp
9/22/15, 8:22 AM
#1

så surt med anmälan!!! Hoppas du hittar någon annan tävling snart!
Jag har helt oklippta hästar jag, och dom har precis fått nytt bete, så dom går ute dygnet runt ännu, och verkar inte vantrivas alls… dom får nog gå ute ett par veckor till iaf.., dom har inte blivit TUNNARE… tyvärr…:/

Försöker hitta lite motivation såhär på hösten… inget att åka på i sikte, och därmed försöker jag köra lite igen med teklan som kördes in i våras men sedan inte är körd alls i sommar… försöker oxå rida henne emellanåt, och får ibland med mig dottern på fridhan, trevligt när man kan rida ut ihop! 

Vikingen börjar bli hingst (snart 3 månader gammal!) så han ska få gå med det dräktiga NF stoet i vinter, 1,5 åriga älvan tycker han är jättejobbig…!

StuteriSolo
9/22/15, 8:52 AM
#2

Godmorgon i landet!

Gråmulet och väderprognosen utlovar regn senare idag. Hästarna har lite bete kvar här, men fick en bal i mitten av förra veckan när det skulle regna massor, de får nog en ny idag också. Vi ska  iväg på tornerspelsclinic med våra russ i helgen, det ska bli spännande! 

Ridlekiset tuffar på med över trettio barn i veckan, alla hästar utom Debbie har fått vara med någon gång. De är otroligt snälla och tålmodiga med småbarnen, då det är så många barn så får ju även russen vara med, men det ser ju litet kul ut när de minsta knappt når upp och borsta ovanför frambenen.

Dagens plan är frukost-köra ut balar i hagarna-packa klart ordar-köra iväg paket-lunch-ridlekis-middag

Reko
9/22/15, 9:42 AM
#3

#1 Västruss annonserar en kör- och ridutflykt i oktober. Kan det vara något? Mina hästar går också ute och förbereds som bäst till rådgivande unghingtbedömning. Ja, unghingstarna åtminstone. Jag har lovat visa tre andra också så det blir en del träning.

silarp
9/22/15, 11:20 AM
#4

varevigaste helg (och vardag för den delen…) är fullbokad i oktober,,, är det inte barnens aktiviteter så är det älgjakter och möten… utöver vårt arbete 24/7 då förståss… så jag tror vi får låta det passera oxå… 

Däremot funderar jag på att rejsa ner en förmiddag med mitt russ tekla till min akademiska tränare som inte bor alltför långt bort… bara för att få lite mål att sikta mot med ridningen…! Måste bara invänta så fölet kan vara själv 3-4 timmar utan mamma först… kanske i november eller början av december..! DET ska bli kul!

sandra75
9/23/15, 9:46 AM
#5

Västruss träff ligger i min kalender :) men det är som sagt var mycket annat som ska försökas hinnas med, grannen och jag ska försöka åka ner till stranden i frillesås och rida nån helg, hubertusjakter, pay & jump och bygge av ny lösdriftshall + att man ska försöka vara lite social oxå ;)

Upp till toppen
Annons: