Annons:
Etikettallmänt
Läst 2522 ggr
AlexandraGustavsson
9/15/15, 11:26 AM

Våra ponnyer födda -13.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur går det för alla födda 2013? Min bäbis Vizzard Wee som till vardags kallas Bob, e. Zlatan Nick u. Vera 5126 ue. Niklas 467. Han är hemmamätt till ca 125cm och precis hemkommen från sommarbetet han varit på hela långa sommaren och bara fått vara häst och busat med jämnåriga. Nu är tanken att vi ska ta upp träningen lite smått igen och förhoppningsvis komma oss ut till kval och start nästa år. Om allt går som planerat och han är mogen för det, vilket återstår att se! Vad är era planer och mål inför 2016? Nu vill jag att ni alla med hästar födda -13 bombar denna tråd så vi kan följa varandras utvecklingar och dela med oss av tips, idéer, råd och stöttningar. (:

Annons:
Reko
9/15/15, 8:13 PM
#1

Jag har en som gått på hingstbete över sommaren. Nu närmar sig rådgivande unghingstbedömningen så det börjar bli dags att ta upp körningen igen. I övrigt hoppas jag på lite löshoppning i vinter så han är redo för treårstest. Det är bra last- och social träning också.

Emmelie93
9/15/15, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har mitt första egenuppfödda russ, Stenbydal's MJ.
E: Skotte U: Monami ue: Helios

Han är än så länge bara tömkörd, men ska komma igång med träningen nu i vinter. Glad

Planen med honom är att han ska visas på avelsvärdering i mars, visas på treårstest (dock inte bestämt om det ska ske på våren eller hösten), och förhoppningsvis komma ut och starta. 
Vi har samma sikte inom travet som dem flesta med lovande blivande treåringar. Skämtar

Bilden tagen förra sommaren, nya kommer inom kort. Lipar

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Christensson
9/16/15, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min tvååring ser ut så här och han heter Nartin - han är med i unghingstprojektet och ska därmed visas och köras i Sätila snart. Han körs i sulky o i släpa och han löshoppar inte så tokigt heller.

nemesis
9/17/15, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har L.A Atlet. Han är e. Skotte u.Ramona Ernst ue.Tyson II. Det är Ramona Ernst första avkomma och jag tror mycket på denna killen. Han är inkörd.

Lena90
9/17/15, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är min Trymod, e. Metod, ue. Fåglabäcks Villemo, ue. Nino
Bilden är från Östruss utställning nu i sommar där han fick 39 poäng 🙂 Planen är att jobba vidare med inkörningen nu under höst och vinter. Är tömkörd och jobbar på jätte duktig.

Carpe diem!

teamanberger
9/18/15, 8:51 PM
#6

Jag har Zallie E: Nordman U Primusa UE: Munter

Zallie är inkörd sen ett tag tillbaka men har nu fått ett liten paus, ska snart börja jogga lite igen innan vintervila

http://www.teammanberger.se/40073917

#4 åå han är fin jättetrevlig hingst

teammanberger.se <3REVINA<3

Annons:
trolldalen
9/20/15, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Trolldalens Jess  E: Pelle-Russ 611  U: Ise 4596  UE: Toker 503.  Mät 123,9 cm hög

Jess är min tredje uppfödning. En lättsam och supertrevlig liten tjej, som föl lyfte hon hovarna självmant när hovslagaren verkade.  Annonserade ut mina tvååringar i vintras, den ena vart såld direkt och Jess  hade några intressenter, men hade hela tiden svårt att bestämma mig. Plockade helt sonika bort annonsen - då kunde ju ingen ringa om henne!  I samma veva fick min vän hastigt avliva sin shettis och hennes gamla ponny vart utan sällskap, Jess fick "flytta" dit, gamla Tino  26 år vart en ungdom direkt igen 🙂

I sommar har alla mina russ gått på bete tillsammans hemma hos Tino och hans familj. En av döttrarna i huset har tränat/tömkört/promenerat med Jess så jag sa att vi tar med henne till Wången 5/9 när mina andra russ skulle visas. Jess behövde träna att åka transport, miljöträning mm

Hon fick 98888=41 p och guld!  ooj vad förvånad jag vart! har ju alltid tyckt hon är väldigt vacker och trevlig men att också få det bekräftat… vilken skön känsla!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Lena90
9/21/15, 9:49 PM
#8

#7, vilka fina poäng :) bådar ju gott inför nästa sommar 😉

Carpe diem!

Denna kommentar har tagits bort.
nika85
10/6/15, 12:09 PM
#10

vad roligt #7 :-)

Lena90
10/18/15, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Den 10 oktober var jag och Trymod iväg på Skånes russavelsförenings russkul. Första gången han åker i väg på något sånt. Vi var med på agilityn och tömkörningen och han var jätte duktig :) Först var konerna i tömkörningen köttätande monster men det släppte efter några portar 🙂 Agilityn var han också duktig i och fick beröm från domaren, vissa tillfällen hade han fokus på lite annat runt omkring men brydde sig inte alls om grejerna på banan 😉

Carpe diem!

teamanberger
10/18/15, 5:33 PM
#12

hur stora är era? mätte min hemma till 126

teammanberger.se <3REVINA<3

Lena90
10/19/15, 9:28 PM
#13

#12 Min mätte jag senast någon gång i slutet av sommaren och då var han ca 123 cm, men ska mäta honom igen 🙂

Carpe diem!

Annons:
Nathalie_p
10/23/15, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Rosens Vilja e. Gumino u. Rebecka Ernst e. Tyson II.

Vilja är snäll i all hantering. Tränar några dagar i veckan och travar på bra och tycker det är roligt 🙂Är c:a 126 cm.

teamlunde
10/30/15, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Vi har Ella Estrella e : Ernst Ronaldo och u : Bellona N. Hon är under inkörning och hon är en nyfiken dam med mycket vilja.

Upp till toppen
Annons: