Annons:
Etikettallmänt
Läst 2502 ggr
Ernst-Romeo
4/12/15, 7:55 PM

3-åringar på travet 2015

Nu börjar 3-åringarna dyka upp på travbanorna

se på www.russtravare.se

Annons:
Ernst-Romeo
4/19/15, 7:23 PM
#1

Ännu fler fantastiska kvaltider av 3-åringarna

Stallmima
4/19/15, 10:49 PM
#2

Jättekul med snabbtravande 3-åringar. Hoppas bara de håller för tävling länge  😉

MagganS-B
4/20/15, 3:22 PM
#3

#2 Finns dom som startat från 3 års ålder till 18 och inte har en skavank på sina ben. Med rätt träning och framför allt noggrann skötsel efter träning och tävling så är russ det mest hållbara som finns!

Tusen
4/20/15, 8:47 PM
#4

#3 Helt rätt. Med bra och lyhörda tränare kan de nog träna och tävla ännu längre egentligen. Det man kanske är lite rädd för är kanske att de forceras för att tävla som unghästar (likt stortravet) för att sedan gå sönder och ev. hamna i avelsboxen. Det finns krafter inom ponnytravet som tror på snabba generationsväxlingar och de är ju mycket  för att få snabba resultat innan de går till avel. Då blir träningen kanske inte alltid lika rätt och noggrann.

MagganS-B
4/20/15, 10:00 PM
#5

#4 Det finns nog andra inom den övriga russaveln som kör med snabba generationsväxlingar…….Åtminstone jag gillar dom långsamma för att bevara rasen så länge som möjligt innan den dör ut! Kolla in den nygodkände Pardon, där har du långa generationsväxlingar på morssidan, dessutom gamla fina russtravare! Jag tycker faktiskt att det är många av dom som avlar fram travare som är rädda om dom gamla stammarna!

Tusen
4/20/15, 10:07 PM
#6

#5 Visst är det så. Jag menade inte att alla som håller på med trav vill ha snabba generationsväxlingar utan jag har träffat på vissa som vill ha det och heller inte bryr sig om ifall  de håller i 15 år inom travet.

Annons:
MagganS-B
4/22/15, 9:57 PM
#7

#6 Vi som både tycker det är kul med ponnytrav och dessutom avlar är  i majoritet hoppas jag! 👍

Tusen
4/23/15, 1:39 AM
#8

#7 Det är ni säkert. Fast det var inte de jag menade. Att tycka om både avel och trav betyder inte att man avlar på samma sätt allihopa. Man avlar på olika sätt fastän man kanske har samma mål.

Upp till toppen
Annons: