Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 735 ggr
trolldalen
3/31/15, 10:04 AM

God Morgon 2015-03-31

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista dagen i mars månad snöar det igen. Vi fick 15 cm blötsnö i helgen, tycker det räcker nu. Hade en tung dag igår, 2 åriga Trolldalens Tara åkte till sin nya ägare. Tyckte jag var väl förberedd, hon har varit tingad  drygt en månad och skjutsen har varit bokad flera veckor. Har valt ett bra  hem åt henne med fina framtidsplaner bla treårstest, stamboksförning mm.  Men att de ska vara så svårt att skiljas! Trodde inte att jag hade så många tårar.

Ha en bra tisdag ute i landet!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Annons:
sandra75
3/31/15, 1:27 PM
#1

Godmorgon! Avsked är alltid sorligt oavsett om man är förberedd eller inte. Men det låter som hon kommer få ett bra hem :)

Igår blev det konditionspass för Russet - jag red till travbanan och körde intervaller, 1/4 dels varv skritt, 1/4 dels varv trav och 1/2 varv galopp, - totalt tre varv - tror den är ungefär samma storlek som en vanlig travbana. Hon var pigg och blev inte alls så svettig och flåsig som jag trodde att hon skulle bli. Passade även på att öva på att rida genom en stor vattenpöl mitt på banan. Inser hur lyxigt jag har det som har både ridhus och travbana & fina ridvägar på ridavstånd!

Upp till toppen
Annons: