Annons:
Etikettur-spår
Läst 1121 ggr
__Prenses
1/4/15, 8:24 AM

Tur i oturen med ponny på rymmen.

Ja, nog kan jag ha kloka ponny! Ett träd hade gått av i hästhagen och åter igen tagit ner eltråden, men denna gång så var det ute mot åkern så Alma hade gått över tråden och dundrat iväg.
Det började dundra och smälla, och Lady larmade mitt i natten, vi trodde det var snöras men… Alma har varit upp på verandan och kikat in i både vardagsrum och köksfönstret om ingen ska nu komma och hjälpa mig in i igen.
Och höet har hon inte brytt sig mycket i, bara romsat omkring alla balarna och sen har hon ställt sig bredvid vägen, under en gran tillsammans med Diva som stod på andra sidan staket under samma gran, och tur att inte hon har blivit helt i panik för snöplogen har kommit omsusande när hon har stått där.

Grannen ringde och sa att ena ponny är på fel sida av staketet, och nog var Alma nöjd att äntligen slippa in igen, syntes att hon varit vid porten och tittat om den skulle ha varit öppen. Jag tror grannen ska få en chokladkaka idag. ;) (Tur att det inte var sommar, för då skulle hans äppelodling fått sig en smakbit gissar jag)

Annons:
Stallmima
1/4/15, 10:14 AM
#1

Vilken tur det gick bra till sist  👍

__Prenses
1/4/15, 10:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Såhär såg det ut var  hon gått ut.
Nu när ljuset äntligen har kommit så såg jag att hennes öga fått sig en liten smäll, putsat med silvervatten och får vänta och se nu då ngr timmar om det ger med sig, annars skulle farbror doktor komma ut en sväng… :/

__Prenses
1/4/15, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#3

Och såhär vintrigt blev det på ett dygn…. Suck.

Lena90
1/4/15, 10:56 AM
#4

Jag vet inte om du tycker det men jag tycker det ser jätte mysigt ut 😊 Tur att hon inte sprang iväg längre :)

Carpe diem!

Tusen
1/4/15, 10:56 AM
#5

Var glad att du har snö. Här är det barmark, kallt och ev. isigt. Man får vara glad för att det inte regnar. 😕

Stallmima
1/4/15, 11:19 AM
#6

Oj!  😮  där låg bilen i farozonen…

Annons:
__Prenses
1/4/15, 11:32 AM
#7

#4 Inte mysigt att klampa omkring i 30cm snö och fixa av eltrådarna 3-4 gånger på ett dygn. ÅÅH. Höll på att bli galen igår, och dessutom var det tung blötsnö. Urk.

#5 Det hade regnat i tre dagar i sträck här nyligen, klingis överallt, och nu är det riktigt snörikt överallt. :P

#6 Åh, den bilen är det ingen fara med, den är en skrotbil som ska göras om till någon slags släpvagn? Det skulle inte ha gjort något fast trädet skulle ha vinkat rakt över den. :P

Upp till toppen
Annons: