Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 605 ggr
trolldalen
12/9/14, 8:45 AM

God Morgon 20141209

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här vaknade vi till en kall morgon -14. Ingen snö men naturen är alldeles rimfrostig, blir ju också lite ljusare av det. Idag står det på agendan hovslagare, nio russ ska verkas och nordisen Gran Inge ska få skor fram. Min nya bod med stallgången ska invigas, tror hovis blir riktigt glad!

 Läste i Gotlandsrusset att mitt ❤️gryn Rosenhälls Beata får Svenska russavelsföreningens 10-fölsdiplom.

Foto Rosenhälls Beata med sin tia Trolldalens Vivvi  E; Drott 648

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Annons:
Vimlan
12/9/14, 8:53 AM
#1

Vad fint med rimfrosten! I Umeå är det grått, grått grått. Och mörkt!

Grattis till Beatas földiplom - Vivvi är en riktig goding! Pssst, får vi se lite bilder inifrån din nya stallgång? Jag tycker det är så roligt med alternativa lösningar till det traditionella stall-stallet.

 http://jagochminbagge.blogg.se

StuteriSolo
12/9/14, 10:27 AM
#2

God förmiddag i landet!

Halvklart här utanför Piteå, vi har ungefär -12 ute och vi anar solen bakom träden. Nu orkar den inte upp över träden här hos oss, vill man se solen får man åka till havet där inga träd är i vägen 😃alternativt klättra upp på berget här bredvid. Ingen snö här heller, eller några mm finns det ju, men det innebär att vi fortfarande kan rida i skidspåren och klättra med hästarna, inget ont och så vidare… Julfotografering av fölen står på schemat idag, och det finns en miljon saker som behöver göras, bara hoppas det blir något gjort också!

sandra75
12/9/14, 11:01 AM
#3

Godförmiddag,  sol idag igen! :D några plusgrader, men inatt ska det komma in en ny regnfront som ska vara i någon vecka :(

Russet har nu fått två småtjejer som rider lektion på henne från radhusområdet brevid stallet. och sånt kan man ju inte säga nej till :) tyvärr har min medkusk bestämt sig för att sluta. Så nu skulle jag helst vilja ha någon liten tävlingsintresserad ryttare,  men var hittar man en sån under 13? :p

Igår red jag henne och stora hästen i ridhuset. Russen är något helt otroligt kul att rida. Hon jobbar på och hade väldigt bra framåtbjudning. Galopp i intervaller där jag jobbade mest i vänstergaloppen - då hon verkar ha fått en låsning vid tömkörningen och då bara kan fatta höger galopp. Men uppsuttet var det inga problem. Svettig blev hon efteråt, skulle vilja raka men om kylan slår till så känns det dumt … I-lands problem.

Upp till toppen
Annons: