Annons:
Etikettallmänt
Läst 527 ggr
sandra75
2014-11-18 08:57

Godmorgon 18:e november

Godmorgon,

Fy vilket regnväder vi har här på västkusten. Russet fick komma in igår och fick lite täcke på sig och torka upp lite. Hon står ute och "häckar" vid höhäcken trots att hon är genomblöt. Hon ser inte ut att frysa men som sagt var när matten fryser … Sen fick hon gå ut igen och jag gick in. Stora hästen hade dragit av sig en framsko och som tur är så har man en snabb hovslagare som kom ut dagen efter och slog på den igen. Hon fick oxå vila.

Ikväll får det bli nya tag.

Annons:
StuteriSolo
2014-11-18 09:42
#1

Godmorgon i landet!

Runt nollan idag igen, mulet men med löfte om att solen kanske lyckas klämma sig fram genom molnen! Gårdagen var äventyrlig, provade att åka baklänges med traktorn nerför en brant backe, fick stopp strax bredvid diket och fick ringa efter bärgningshjälp, och fick sedan åka den långa vägen runt byn hem.

Hästarna fick sin bal till slut iaf.  Idag har vi inget speciellt på agendan, får se om vi tar oss ut med några hästar, eller om det blir annat. Finns massor att göra!

VeronicaP
2014-11-18 19:51
#2

Godkväll

Här blåser det och har sig hela dagarna , bara att bita ihop.

Idag har vi fått kastrerat två av våra russhingstar , det är 2 åringen Slättens Wilmer X och åringen Kattedals Petter som nu blivit valacker. Skönt när de är gjort.

Har inte varit så bra början annars på veckan i går fick jag åka iväg med ena godkända shettishingsten som antagligen haft ett sticksår som han inte visat , utan helt plötsligt var han ju block halt , jag trodde de var hovböld för han gick precis likadant, tyvärr var det inte det utan de  hade blivit en böld av sticksåret och infektionen gått in i lederna , så nu får vi se om han blir frisk eller ej, vi får vänta en vecka med penicillin och bandagbyte och se vad som händer, är han lika halt efter en vecka så får vi nog låta honom vandra vidare.

Upp till toppen
Annons: