Annons:
Etikettur-spår
Läst 1220 ggr
Mixie
2013-11-28 11:49

Om jag hade varit rik...*drömmar*

Så skulle jag köpt en liten gård med mycket inhägnad mark, en stor ligghall men också ett litet stall! Haft båda mina tjejer hemma på tomten och kanske betäckt dom några gånger :) Köpt en fin liten vagn där jag kunde köra dom i par på alla fina grusvägar som ligger runt gården! Hade också köpt två tjejer från lojsta, gärna u.Jolli och Olivia. Vad hade du gjort?

//Mickan

Annons:
Vimlan
2013-11-28 22:10
#1

Köpt en gård (inte helt överraskande) med en massa betes- och skogsmark - baggar gör sig trots allt bäst på skogsbeten! 

Jag hade hållit mig med ett par russ (Fonell såklart och ett sto från Lojsta, helst undan unga vackra Yrväder), en större ridhäst och allsköns andra djur som behövs på en gård, t ex höns (egna ägg), grisar och nöt (eget kött) och ett par getter, mest för att de är underhållande varelser. Självklart har jag två vitgrå stallkatter, som håller koll på gnagarna kring stallet som jag har trots att hästarna mestadels går på lösdrift.

Till gården hör förstås också en hel del jaktmark där jag och min sambo jagar med våra jakthundar, kanske en drever och en jämthund.

Gården har såklart sjöutsikt och fina rid- och körvägar i närheten.

Just det - jag har trevliga grannar också! ;)

 http://jagochminbagge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: