Annons:
Etiketthingstförmedling
Läst 2814 ggr
Jenny_Danhage
2008-08-02 19:06

Hingst utlånas 2009

Giro 564 uthyres sommaren 2009

Han är 127 cm hög, brun med vita tecken

E: Tomtebo Enoc

För mer info och bilder kontakta oss gärna

fam.danhage@telia.com

Annons:
Jenny_Danhage
2008-11-12 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Putt

Jenny_Danhage
2008-12-11 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Giro söker fortfarande ston någon annanstans i Sverige!

Jenny_Danhage
2008-12-17 22:48
#3

Puttar

Jenny_Danhage
2009-01-06 11:16
#4

Putt igen

ryttarn
2009-01-06 16:27
#5

Uppgifter om Giro finns i blåbasen på följande länk:

http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=28788

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Jenny_Danhage
2009-01-30 11:35
#6

Snälla ! Finns det ingen som är intresserad av honom.  Kan även tänka mej att sälja honom om intresse finns. Han är trrevlig och social. Är riden något dock inte utbildad.

Annons:
alpros
2009-01-30 13:16
#7

Jaa, man kunde faktiskt tro att ett gäng intressenter skulle hänga på låset för att få köpa den fine hingsten. Själv kan jag inte hålla hingst och det är väl många som inte kan det, men är antalet som har den möjligheten så liten att marknaden ser ut som den gör när det kommer till avelsgodkända hingstar?

Tittut
2009-01-30 13:42
#8

# 7 Tyvärr är det nog så att många hingsthållare/ägare har begränsat med möjligheter och bara kan ha en hingst i taget. Många uppfödare har inte ens så att de kan hålla egen hingst alls, och då är det svårt. Det finns ju fler som har samma problem. Torpet har också en hingst som hon behöver få utlånad eller såld för att kunna låna in ny hingst till sina ston.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

alpros
2009-01-30 14:48
#9

#8 Jo, det vet jag. Skulle vara bra med nya hingstägare runt om i landet. Hingstföreningar?

Något är på tok när fina hingstar som Giro och Citrus inte kan säljas/lånas ut.

Tittut
2009-01-30 15:25
#10

# 9 Det skulle vara en bra idé, ungefär som det fanns runt om i landet förr, men det krävs fortfarande att folk kan ha hingst hemma. De allra flesta har ju begränsningar.

Sommartid brukar ju vara lättare, problemet kommer när de skall stallas upp på vintern.

Du får väl jobba på det!Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
2009-01-30 17:20
#11

Varför inte slå två flugor i en smäll och byta hingst med någon i samma situation? Lite cirkulation på hingstarna skadar inte heller.

Tittut
2009-01-30 18:04
#12

# 11 Du är klok du! Flört

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Hovgarden
2009-01-30 20:27
#13

Jag har startat hingststation för ponnyer, kommer att ha 3 st (shetland, mini shetland och russ) i år tanken i framtiden är att kunna hålla fler men det får räcka än så länge :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Cara-Mia
2009-02-01 12:39
#14

Jag håller med om att hingstarn behöver cirkulera lite. Byta med varandra under säsongen är ju en bra idé. Har full förståelse för att det är svårt att hålla hingst men en så länge har jag inte haft problem att ha ston och hingstar en liten bit ifrån varandra. Men jag kanske har haft tur?? Igår åkte jag för första gången med Wilnius 524 och Cara Mia (2 års sto) i transporten. Hade varit lite nervös för det innan men det gick hur bra som helst!

Själv lånade jag ju in en och så helt plötsligt köpte jag en till så det blir att lösa lite hagproblem till slutet av Mars. Än så länge går Wilnius med unghingstarna men jag får vara beredd på att han kanske inte kan gå där så länge. Jag släpper inte in Castello till hingstflocken i slutet av Mars, törs inte chansa. Till vintern åker Wilnius hem och jag räknar med att Castello ska kunna gå med unghingstarna då. Annars får vi försöka att lösa det problemet då. Kan gå så att vi får bygga nån mer ligghalla kanske…. Tar problemt då om det kommer….

Upp till toppen
Annons: